سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: مدیریت بومی با تکیه بر پتانسیل های استانی؛ راهکاری برای حل مسائل بازار و تنظیم روابط تولید است.
به گزارش دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، حمید ملانوری در هفتمین جلسه استانی تتظیم بازار افزود: بازار فضای کسب و کار جایگاهی است که مایحتاج مردم در آن تأمین می شود.
وی افزود: متأسفانه تلاطم موجود در بازار، قشرهای آسیب پذیر جامعه را دچار مشکل کرده است و بخشی از بازاریان نیز متأثر از این شرایط سخت هستند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به مشکلات تولید کنندگان و مصرف کنندگان در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: هدف ستاد تنظیم بازار، تأمین و ایجاد امکانی برای عبور از شرایط فعلی و رسیدن به تعادلی در بازار است.
ملانوری گفت: مدیریت بومی راهکاری مناسب برای ایجاد ارزش افزوده در کالاها و کمک به تولید کنندگان با توجه به پتانسیل های موجود در استان است.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم پیش بینی های مناسب برای تأمین میوه شب عید افزود:  بازار پایان سال تأثیر زیادی بر روح و روان مردم دارد و باید پیش بینی های لازم دراین مورد توسط سازمان تعاون روستایی صورت گیرد.

به گزارش دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، در هفتمین جلسه ستاد تنظیم بازار، قیمت محصولات و خدمات صنف های آپاراتی، پوشاک(رسته خشکشویی)، شن و ماسه، رسته آهک و گچ، آرایشگران تصویب و مقرر شد قیمت ها تا پایان سال 97 حداکثر 15 درصد نسبت به سال 96 افزایش یابد.
همچنین ستاد استانی تنظیم بازار، سازمان تعاون روستایی را مکلف به خریداری 600 تن سیب و 1200 تن پرتقال برای شب عید کرد.
تعیین قیمت جدید نان در استان توسط کارشناسان و صدور مجوز برای شرکت غله و خدمات بازرگانی برای توزیع 2 هزار تن برنج تایلندی در بازار از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.